13 februari 2017 – Ergens tussen Toronto, ON, Canada en Montréal, QB, Canada

13 februari 2017 - Toronto, Canada

13 februari 2017 – Ergens tussen Toronto, ON, Canada en Montreal, QC, Canada

O Canada,

De afgelopen dagen zijn voorbij gevlogen. En waren ontzettend geslaagd. Een groot deel hebben jullie al meegekregen, maar ik heb eerlijk gezegd vrij weinig sight-seeing gedaan, des te meer dingen mee gemaakt. Toronto is een hele gave stad, erg mooi, zowel oud als nieuw. Op aanraden van Anne heb ik de universiteitsbuurt gezien, koffie gedronken bij Jimmy’s, een avond doorgebracht in het Eaton Centre (en daarna nog vaker daar rondgehangen want warm en wifi en perfect voor mensen kijken!), langs/door het Sick Kids hospital gelopen. Gisteren naar het island geweest en genoten van de stilte, rust en de skyline! Ik heb de echte toeristische dingen als de CN tower, het Royal Ontario Museum niet eens gedaan… Wel natuurlijk een hoop andere dingen: een fotoshoot bij het Toronto-sign, geschaatst, een swing-dans workshop en avond, een film, rondlopen door de verschillende buurten/het financial district, verdwalen ondergronds, koffie en lunch bij Tim Horton en Starbucks, een hockeygame bijgewoond, het Canadese volkslied gehoord, mensen maple syrup zien adten (wat is er mis met Canadezen?!), op scherm geweest tijdens de hockeymatch, een hotdog met alles erop gegeten, door de sneeuw geploeterd, door de sneeuwbagger geploeterd en zeiknatte schoenen gekregen, buiten mijn comfortzone getreden, vooroordelen opzij gezet, geleerd dat graffity niet mijn ding is, geleerd dat ik mensen die goed kunnen dansen geweldig vind, een random stranger geknuffeld, een natte broeg gekregen door een auto en een plas, op de grond gezeten naast een stopcontact, etc. Het was vooral zo bijzonder om random mensen te ontmoeten, te zien hoe gastvrij iedereen was en behulpzaam... En zo fijn om nergens om te hoeven denken en gewoon te kunnen zeggen, ‘ja, waarom niet!'. Erg geslaagd dus! Ik houdt het kort want op Polarsteps staan al lange verhalen en die zal ik er hier wel bij voegen, onderaan.

Op dit moment zit ik in de bus naar Montreal. Daar blijf ik tot vrijdagavond, dan ga ik door naar Ottawa. Op zaterdag heb ik dan de tijd om Ottawa te verkennen om vervolgens op zondag naar de ranch in de buurt van Barrys Bay te gaan. Weer heel anders dan de grote steden en veel paardrijden, ik ben benieuwd! Op dit moment twijfel ik wel over mijn vervolg plannen, gezien de stad zo goed beviel ook. Wellicht wil ik na deze ranch mijn tijd toch met iets anders invullen dan alleen paarden, maar dat weet ik nog niet zo goed. Ik hoop misschien nog een paar daagjes extra terug naar Toronto te gaan. De sfeer was echt heel goed, de stad zo makkelijk te bereizen en ook goed te lopen downtown. Ik weet niet precies waarom maar ik zou er zo langere tijd kunnen blijven!

Tja, ik heb eigenlijk niet heel erg veel boeiends te melden meer op dit moment.. ik zal gewoon de dingen even kopiëren voor degenen die het nog niet gelezen hebben en dan is iedereen weer op de hoogte denk ik. Tot snel en au revoir!

Yv

10 februari 2017
Mijn eerste anderhalve dag in Toronto zitten er alweer op. De eerste indruk is zeker positief! Na aankomst met de bus heb ik de middag in een Starbucks doorgebracht en even wat dingen op orde kunnen stellen. Vervolgens ingecheckt in een hostel, een hostel wat erg apart was. De avond heb ik doorgebracht met rondstruinen in eaton centre, een ziek groot winkelcentrum. Vanochtend heb ik besloten het hostel in te ruilen voor een couchsurf adres. Enigszins spannend, gezien degene die het me aanbood slechts een referentie had. De man is echter erg aardig en respectvol, en ik heb een eigen kamer! Erg fijn, dus dat maakt het verder buiten het centrum verblijven goed. Ik heb hem alleen vanochtend en vanavond even gesproken, maar het is heel prima. Vandaag heb ik rondgelopen on nog een groot winkelcentrum. Ik kwam toevallig langs de Indigo, een boeken/muziek/hebbedingen winkel die Anne me had aangeraden en bij binnenkomst bleek er een random jongeman achter de vleugel te zijn gekropen. Zijn pianospel was ontzettend mooi en dat was echt even een momentje, zo een die je niet kunt plannen maar gewoon zo heeft moeten lopen (ik was namelijk helemaal niet van plan naar dit winkelcentrum te gaan maar was het verkeerde metrostation uitgestapt!). Vervolgens heb ik rondgelopen in de universiteitsbuurt, een hoop mooie oude gebouwen tegen een achtergrond van wolkenkrabbers. Het sneeuwde en waaide heel hard dus het was wel intens koud! In Jimmy's even opgewarmd en door het Sick Kids hospital gelopen. Mijn studievriendin Anne heeft hier haar stage gelopen en me dit in een mailtje allemaal aangeraden, erg leuk! Ik ben weer in het eaton centre beland en heb anderhalf uur op WiFi gespendeerd, bij te praten met Viktoria en Tim, maar ook om contact te leggen met wat mensen hier. Resultaat: ik heb met een local gegeten bij een Thais restaurantje, ga morgen met zijn groep vrienden mee naar een woman-icehockey game, in de avond koffie drinken met iemand anders en waarschijnlijk een drankje doen en schaatsen met nog iemand anders. Ik krijg het nog druk dus, maar wel erg leuk. En, inmiddels ben ik ook zo'n persoon die op de grond naast een stopcontact bivakkeert om de telefoon op te laden

11 februari 2017
Vandaag was echt een random en bizarre dag maar daardoor zo leuk! Ik heb lekker uitgeslapen om rond 11 uur op pad te gaan. Door een ongeval reden de metro's niet, waardoor ik een random streetcar (tram dus) heb genomen helemaal naar downtown. Een klein stukje gelopen (toevallig langs de Trump tower), door het station waar een toevallig marktje was en net op tijd voor de ijshockey game. Degene met wie ik de dag ervoor had gegeten had gratis kaarten en een hoop random mensen bij elkaar gesprokkeld. De game begon nogal traag maar later werd het best spannend en regende het goals. Natuurlijk ook zowel het Canadese als Amerikaanse volkslied gehoord. Na de game zijn we met 5 nog wat gaan eten. Hier werden de plannen voor de avond besproken en werd ik uitgenodigd mee te gaan naar een swing dance les. Na het eten heb ik even zelf door Graffiti alley gewandeld en natuurlijk weer gewified in de Starbucks. Ik zou eigenlijk met iemand koffie gaan drinken, maar die persoon was net zo yolo als ik en wilde ook best mee naar de dansles. Hij, ik en de 2 van die middag (waaronder een Nederlands meisje) hebben toen de les gevolgd en daarna bleek er een open dans avond te zijn. Hier zijn we blijven hangen (behalve het andere meisje), de band en dans was alleen al geweldig om naar te kijken. Ik heb onwijs veel lol gehad met de Chinese jongen die echt 0 kon dansen en met random mensen die wél konden dansen en konden leiden. Het was zo bizar om daar de avond te spenderen maar erg gaaf om mee te maken en zó anders dan normaal!

12 februari 2017
Vandaag op pad geweest met mijn couchsurf host. In de ochtend sneeuwde het, maar desalniettemin hebben we de Ferry genomen naar de islands. Heel bizar, het is zo rustig daar en anders dan de stad! Op de heenweg was het zicht erg slecht en was er niet veel meer te zien dan mist, maar later klaarde het gelukkig op en hadden we een mooi uitzicht op de skyline van Toronto! We hebben er zo'n 2.5 uur rondgewandeld, ondertussen heb ik veel verhalen gehoord over Pakistan en zijn reizen. Het was vooral door de sneeuw ploeteren maar daardoor ook erg stil en mooi. Na de Ferry terug te hebben gepakt zijn we naar de eerste beste Tim Horton gegaan voor warmte en een late lunch (4 uur). Vervolgens even bijgekomen en gezeten in het Eaton centre (mijn hang out hier) en daarna foto's bij Toronto sign en heb ik 2 uur lang geschaatst. Shahid is naar huis gegaan, ik heb nog even rondgelopen en in een Starbucks gezeten en vervolgens laat gegeten bij een Whalburger. En mijn busticket naar Montréal geboekt, dus morgen weer slepen mit den backpack! Ooh, en ervaring van de dag... Random man: Sorry love (oke, denk even zelf het accent erbij), you dropped... *ik kijk achterom, ligt niks van mij* my smile. Thank you for being a woman because without woman we man wouldn't exist. Let's hug, just for the sake of humanity. Okeeeeeeee dan, hahahaha. En ik ben niet eens ge-zakken-rold *ja, ik heb uitgebreid alles gecheckt na deze ervaring*

1. Tim:
    14 februari 2017
    Superleuk Yv! Toronto klinkt echt als een leuke stad. En wat cool dat je op het scherm bij ijshockey bent geweest. Geniet er nog van :)! xx
  2. Roos Joosen:
    14 februari 2017
    Wat een fantastische mensen kom je tegen op je reis. Vooral de "hug" met zomaar een wildvreemde.........