5 januari 2017 – Somerville, Boston, MA, USA

5 januari 2017 - Somerville, Massachusetts, Verenigde Staten

5 januari 2017 – Somerville, Boston, MA, USA

Met Tim

Dit keer echt, een korte post! Eerst een kleine gastartikel:

Dingen die ik heb geleerd in de VS – door Tim van Beelen

1.       Root beer = genius

2.       Parks and Recreation = genius

3.       Flannellen shirt = genius

En last but not least:

4.       Country = genius. Kopieer deze link voor dé song van onze roadtrip:      www.youtube.com/watch?v=JXAgv665J14
Met dank aan Radio Bull, Boston’s number 1 country station.

Ik denk dat dit een goed beeld weergeeft van onze vakantie, maar gelukkig hebben we wel meer gedaan dan series kijken en country luisteren in ons flanellen shirt met een Root beer in de hand. Dinsdag zijn we naar een basketbal wedstrijd in TD Garden geweest, de Boston Celtics vs. Utah Jazz. Dat was best een ervaring! Behalve dat we letterlijk op de achterste rij in het hele station zaten en ik dus een goede 15 minuten nodig had om te acclimatiseren door de hoogte, hebben we het volkslied gehoord, Cheerleaders gezien en zijn we vermaakt door hordes fans die maar al te graag continu in beeld wilden op de schermen. De game zelf ging heel snel voorbij, de Celtics hebben continu voorgestaan maar beide ploegen hadden gave series van scoren. Vooral ook memorabel was het totale gebrek aan enthousiasme voor Utah Jazz (van totaal geen aankondiging, niet klappen als ze scoorden tot aan boe roepen bij een vrij schot, bizar, echt heel sneu, ik vraag me af of dat altijd zo is?) en de vele muziekjes en filmpjes continu op de schermen (zie filmpje van Godzilla!).

Gisteren hebben we een awesome lunch gegeten bij weer een echte diner en hebben we ’s avonds weer een andere vorm van cultuur gesnoven in het Museum of Fine Arts. Gezien we een week geleden maar 2 uurtjes hadden en er nog zo veel te zien was, was dit dus avond at the museum 2.0. Ik heb me vermaakt bij een Exposé over William Merrit Chase, een zaaltje met instrumenten, een klein gedeelte Amerikaanse kunst waar ik doorheen ben gerend maar wel toevallig een schilderij met de USS Constitution opmerkte, Contemporary art en 4 keer verdwalen. Naast het werk van Chase was een film die 24 uur duurde, samengesteld uit allemaal scenes uit verschillende films waarin klokken/tijd voorkwam, erg vet. Tim heeft daarentegen wel cultureel verantwoord gedaan en de volledige collectie Amerikaanse kunst, Aziatische kunst en Ancient art gezien en dus praktisch het volledige museum uitgespeeld.

Voilà, dat was wel enigszins bondig!

Liefs,

Yv